Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@axitraxi.nl of door te bellen naar 024-3582885.

Offerte aanvragen

Ik wil vrijblijvend een offerte aanvragen. Hoe doe ik dat?

Dit kunt u via onze website doen door bij het artikel het juiste pakket aan te vinken en vervolgens op offerte aanvragen te klikken. Het artikel komt dan in het winkelmandje bovenin. U kunt vervolgens naar een volgend artikel gaan en deze op dezelfde manier in het winkelmandje toevoegen.

Heeft u alle artikelen in het winkelmandje geplaatst? Dan gaat u naar het winkelmandje toe, vult alle gevraagde gegevens in en drukt op verzenden.

Ook is het mogelijk telefonisch een offerte aan te vragen. U kunt ons tijdens openingstijden bereiken op 024-3582885.

Ik heb een offerte aangevraagd, zit ik er dan aan vast?

Nee, een offerte is geheel vrijblijvend. Als u een aanvraag gedaan via onze site krijgt u automatisch een kopie van uw aanvraag per mail toegestuurd. Wij gaan vervolgens kijken of de attracties beschikbaar zijn en sturen u per mail een prijsofferte toe. De attracties staan dan ook geheel vrijblijvend voor u in optie.

Ik heb een fout gemaakt bij een aanvraag, kan ik dit nog terug draaien?

Op het moment dat u een aanvraag doet via onze website, zullen wij eerst de beschikbaarheid controleren en u een offerte mailen. Een offerte kunt u altijd kosteloos annuleren of wijzigen. U kunt een mailtje sturen naar info@axitraxi.nl of bellen naar 024-3582885.

Hoe lang van tevoren moet ik iets reserveren?

Dit is afhankelijk van wat u wilt huren en voor welke datum. U kunt vandaag nog een aanvraag doen voor morgen, onder voorbehoud van beschikbaarheid en eventueel transport.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Op het moment dat u een aanvraag doet via onze website, zullen wij eerst de beschikbaarheid controleren en u een offerte mailen. Een offerte kunt u altijd kosteloos annuleren.

Als u een offerte definitief bevestigt, gaan wij deze inplannen en kunnen wij de attracties niet meer aan andere mensen verhuren. Mocht een bevestiging niet doorgaan, dan zijn wij genoodzaakt hier kosten voor in rekening te brengen. Is dit tot 24 uur voor het tijdstip van gebruik, dan bedragen de annuleringskosten 50% van de huurprijs. Is het binnen 24 uur, dan betaalt u de complete huurprijs.

 

Prijzen

Wat is het verschil tussen de prijzen die op de website staan?

Pakket 1: zelf ophalen en zelf terugbrengen

De voordeligste huuroptie, inclusief afhaalkorting. U komt de gehuurde attracties zelf bij ons afhalen en brengt de spullen na afloop zelf weer terug. Wij vragen geen borg, wel moet de afhaler zich kunnen legitimeren met een geldig legitimatiebewijs en verlangen wij in de regel een contante/pin betaling bij het afhalen.

Pakket 2: Axitraxi bezorgt en haalt op

Wij bezorgen de gehuurde attracties bij u en halen de attracties na afloop weer bij u op. U bouwt zelf op en af. Deze huurprijs is de basisprijs, hierbij komen nog de transportkosten van eenmalig € 15,00 plus € 0,80 per gereden km. Houdt u er rekening mee dat de afstand 4 keer wordt afgelegd: zowel bij het brengen als het halen rijden wij op en neer naar Nijmegen.

Pakket 3: Axitraxi bezorgt en haalt op en helpt met 1 persoon met op- en afbouw

Wij bezorgen de gehuurde attracties bij u en halen de attracties na afloop weer bij u op. Tevens helpen wij u met 1 persoon bij het opbouwen en afbreken van de attractie(s). Let op: dit betekent dat u zelf ook mee moet helpen! Bij de huurprijs komen nog de transportkosten van eenmalig € 15,00 plus € 0,80 per gereden kilometer. Ook hier geldt dat de afstand 4 keer wordt afgelegd: zowel bij het brengen als het halen rijden wij op en neer naar Nijmegen.

Pakket 4: totaal verzorgd inclusief 4 uur begeleiding

Wij bezorgen de gehuurde attracties, bouwen op en af en begeleiden de activiteit gedurende 4 uur. Extra draaiuren: € 35,00 per persoon per uur. Bij deze optie komen nog de transportkosten; in dit geval tweemaal de te rijden afstand (Axitraxi blijft namelijk ter plaatse). Sommige attracties worden altijd door ons verzorgd omdat de aard van de attractie dit verlangt.

 Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW?

Op onze website zie u zowel de huurprijs inclusief als exclusief 21% BTW. Dit omdat wij zowel met particulieren als met zakelijke klanten te maken hebben.

Hoe zit het met de transportkosten?

De transportkosten bedragen eenmalig € 15,00 plus € 0,80 per gereden kilometer. Als wij een attractie bezorgen en ophalen, leggen wij de afstand 4 keer af: zowel bij het brengen als het halen rijden wij op en neer naar Nijmegen.
Indien wij een attractie begeleiden, is wordt de enkele afstand tussen Nijmegen en het bezorgadres 2 keer afgelegd, in de tussentijd blijven we namelijk op uw locatie om de attractie te begeleiden.

De prijzen, voor welke periode gelden deze?

De huurprijzen op onze website zijn voor één dag, tenzij anders aangegeven. Wilt u een attractie meerdere dagen huren? Dan krijgt u meerdaagse korting.

De eerste dag is de huurprijs de prijs zoals aangegeven, de tweede dag krijgt u 25% korting op de huurprijs en de derde en daaropvolgende dagen krijgt u 50% korting.

 

Stroom

Hoe ver mag een stopcontact van de attractie zijn?

Bij iedere attractie die u huurt waarbij stroom nodig is, krijgt u per stroompunt een haspel mee. Dit is een verlengkabel van circa 10-15 meter. Wij raden aan om maximaal 1 verlengkabel per stroombehoefte te gebruiken. Hoe meer verlengkabels u gebruikt, hoe meer dit leidt tot mogelijk stroomverlies.

 Wat voor een stroom heb ik nodig?

Per attractie staat aangegeven hoeveel stroom u nodig heeft. De aansluitingen van onze attracties zijn 220 Volt. Dit is een normale stekker, zoals u ook thuis gebruikt.
Wij hebben geen speciale krachtstroom nodig.

Als er aangegeven staat dat u één vrije groep nodig heeft, gaat het om 3600 Watt, 220 Volt.

Heb ik genoeg stroom voor een springkussen?

Voor de meeste springkussens en kleinere attracties heeft u één stroompunt nodig, van 1100 of van 1500 Watt. De exacte stroombehoefte van een attractie kunt u vinden bij de specificaties, links onder de foto van de attractie.

De aansluitingen van onze attracties zijn 220 Volt. Dit is een normale stekker, zoals u ook thuis gebruikt. De stroombehoefte van een attractie kunt u vinden bij de specificaties, links onder de foto van de attractie.

Heb ik krachtstroom nodig?

De aansluitingen van onze attracties zijn 220 Volt. Dit is een normale stekker, zoals u ook thuis gebruikt.
Wij hebben geen speciale krachtstroom nodig.

 

Bereikbaarheid

Wanneer zijn jullie open?

Van 1 mei t/m 30 september

maandag t/m zaterdag kantoor en loods: 8:00 – 18:00 uur

zondag: gesloten (loods enkel op afspraak geopend)

Van 1 oktober t/m 30 april

maandag t/m vrijdag kantoor en loods: 9:00 – 17:00 uur

zaterdag: gesloten (loods enkel op afspraak geopend)

zondag: gesloten

Wat is jullie telefoonnummer?

U kunt ons bereiken op 024-3582885.

Ik heb een vraag, hoe kan ik deze stellen?

U kunt ons telefonisch bereiken op 024-3582885.

Ook kunt u mailen naar info@axitraxi.nl.

Ten slotte kunt u ook nog ons contactformulier op de site invullen.

 Zijn jullie ook op zaterdag open?

Van 1 mei tot en met 30 september zijn wij geopend op zaterdag tussen 8:00 en 18:00 uur.
Van 1 oktober tot en met 30 april zijn wij in principe op zaterdag gesloten. In overleg is onze loods geopend, dit is enkel en alleen op afspraak.

 

Betaling

Hoe moet ik betalen?

Als u een offerte bij ons bevestigd, kunt u de betaling via Ideal doen. Indien u de offerte bevestigd via onze website, krijgt u direct de betaallink. Als u het per mail of telefonisch bevestigd, ontvangt u een factuur met de betaallink via de mail.

Ook is het mogelijk bij Axitraxi te betalen als u de attractie ophaalt. Dit kunt u contant of per pin doen. Als wij de attractie bij u bezorgen kunt u contant en gepast aan onze chauffeur betalen.

Kan ik bij jullie pinnen?

Ja, als u een attractie zelf ophaalt kunt u bij het ophalen contant betalen of met de pinpas.
Als wij een attractie bij u bezorgen, kunt u het bedrag van tevoren overmaken of contant en gepast betalen aan onze chauffeur.

Overig

Ik heb een dringende vraag en de telefoon wordt niet opgenomen?

Als ons kantoor gesloten is, en u belt ons op 024-3582885, wordt u doorverbonden met onze voicemail. Hierop is het telefoonnummer ingesproken van diegene die op dat moment storingsdienst heeft. Wij zijn dus altijd bereikbaar voor materiële storingen.

Wilt u een offerte aanvragen, maar is ons kantoor gesloten? Dan het vriendelijke verzoek om dit via onze website te doen, of een mailtje te sturen. Dan nemen wij contact met u op.

 Zaten jullie niet in Malden?

Tot in 2012 was Axitraxi inderdaad gevestigd in Malden. Sinds oktober van dat jaar zijn wij verhuisd naar Nijmegen. We zitten nu op het Industrieterrein Bijsterhuizen, dit is tussen Nijmegen en Wijchen in. Dit industrieterrein wordt ook vaak herkend aan de rotonde met de blokken erop.

 Hebben jullie één vestiging?

Ja, wij hebben 1 vestiging waar zowel ons kantoor, als de winkel vanuit Balloons en ons afhaalmagazijn is. Het adres hiervan is: Bijsterhuizen 1178, 6546 AS Nijmegen.

 Kan ik als particulier ook bij jullie huren?

Axitraxi is voor iedereen! We leveren onze attracties aan particulieren voor bijvoorbeeld een kinderfeestje, maar ook aan grote zakelijke partijen voor bijvoorbeeld een complete familiedag of sportdag.

Kan ik ook één ballon bij jullie kopen?

Ja, wij hebben een aparte winkel in ons pand voor Balloons. Hier kunt u de ballonnen per stuk uitzoeken en direct meenemen. De openingstijden van onze winkel zijn gelijk aan de openingstijden die u onderaan onze website kunt vinden.

 Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Op het moment dat u een aanvraag doet via onze website, zullen wij eerst de beschikbaarheid controleren en u een offerte mailen. Een offerte kunt u altijd kosteloos annuleren.

Als u een offerte definitief bevestigt, gaan wij deze inplannen en kunnen wij de attracties niet meer aan andere mensen verhuren. Mocht een bevestiging niet doorgaan, dan zijn wij genoodzaakt hier kosten voor in rekening te brengen. Is dit tot 24 uur voor het tijdstip van gebruik, dan bedragen de annuleringskosten 50% van de huurprijs. Is het binnen 24 uur, dan betaalt u de complete huurprijs.

 Als ik iets huur, hoe lang heb ik het dan?

De huurprijzen op onze website zijn voor één dag, tenzij anders aangegeven. Wilt u een attractie meerdere dagen huren? Dan krijgt u meerdaagse korting.

De eerste dag is de huurprijs de prijs zoals aangegeven, de tweede dag krijgt u 25% korting op de huurprijs en de derde en daaropvolgende dagen krijgt u 50% korting.

 Hoeveel kinderen kunnen er op een springkussen?

Per springkussen staat op onze website vermeld voor hoeveel kinderen dit springkussen geschikt is. Dit kunt u vinden bij de specificaties, links onder de foto van de attractie.

Kunnen jullie ook bezorgen?

Ja, wij bezorgen onze attracties door het hele land, ook in België en in Duitsland. Houd er alleen rekening mee dat we hiervoor transportkosten in rekening brengen.

Hoe zit het met de transportkosten?

De transportkosten bedragen eenmalig € 15,00 plus € 0,80 per gereden kilometer. Als wij een attractie bezorgen en ophalen, leggen wij de afstand 4 keer af: zowel bij het brengen als het halen rijden wij op en neer naar Nijmegen.
Indien wij een attractie begeleiden, is wordt de enkele afstand tussen Nijmegen en het bezorgadres 2 keer afgelegd, in de tussentijd blijven we namelijk op uw locatie om de attractie te begeleiden.

Kan ik de gehuurde attracties ook een dag eerder ophalen?

Dat is erg afhankelijk of de attractie de dag ervoor verhuurd is. Omdat we veel te maken hebben met last minute aanvragen, is het voor ons erg lastig om al geruime tijd van tevoren aan te geven of u het een dag eerder op kunt halen of niet.

Daarom ons verzoek om een paar dagen van tevoren te bellen, als het niet verhuurd is kunt u het zonder extra kosten eerder ophalen en ook eventueel later terugbrengen.

Wat weegt een springkussen?

Dit is erg afhankelijk van welk springkussen u wilt huren. Daarom staat op de productpagina van iedere attractie het gewicht aangegeven. Dit kunt u vinden bij de specificaties, links onder de foto van de attractie.

Hoe kan ik een springkussen meenemen?

De kleinste springkussens die wij verhuren, van circa 4 x 3 meter, passen achterin een personenauto. De achterbank dient wel opgeklapt te zijn en er kan dan niks anders achterin liggen.
Wilt u een groter springkussen of een grotere attractie huren? Dan kunt u bij ons ook een aanhanger erbij huren. Kijk hier voor het complete overzicht.

 Wat krijg ik als ik een springkussen huur?

Als u een springkussen of andere attractie huurt bij Axitraxi, zit hier standaard bij:

  • Een blower, om het springkussen op te blazen.
  • Een haspel, verlengsnoer van circa 10-15 meter.
  • Haringen, om de attractie vast te zetten.

 Mag ik een springkussen ook op stenen of asfalt plaatsen?

Dat is geen probleem! Houd er alleen rekening mee dat u het springkussen wel vast dient te zetten. U kunt hiervoor extra stormblokken bij Axitraxi erbij huren, u kunt deze stormblokken hier vinden.

Ook raden we aan om voor de veiligheid aan de voorzijde van het springkussen een kunststof grasmat neer te leggen.

Ik organiseer een evenement voor een goed doel, kan ik van jullie attracties voor niets krijgen?

Dagelijks wordt een beroep op ons gedaan voor het goed doel, algemene sponsoring of vanwege een laag budget. We kunnen helaas niet overal aan moedoen, vandaar dat wij slechts sporadisch en zeer selectief ja zeggen tegen sponsorverzoeken.

Zijn jullie attracties veilig?

Bij Axitraxi kunt u uitsluitend attracties huren van professionele kwaliteit. Veiligheid staat bij Axitraxi hoog in het vaandel. Iedere attractie die wij verhuren voldoet aan de wettelijke keuringseisen en heeft een eigen certificaat van goedkeuring.
Een kopie van dit certificaat ontvangt u ook bij uw bevestigingsmail.

Houd er rekening mee dat u het springkussen wel vast dient te zetten. U krijgt altijd gratis haringen erbij, hiermee kunt u het springkussen op het gras of op een zachte ondergrond verankeren. Is het niet mogelijk om haringen in de grond te slaan? Dan kunt u extra stormblokken bij Axitraxi erbij huren, u kunt deze stormblokken hier vinden.

Ook raden we aan om voor de veiligheid aan de voorzijde van het springkussen een kunststof grasmat neer te leggen.

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@axitraxi.nl of door te bellen naar 024-3582885.